اهمیت طراحی دکوراسیون اداری
نوشته شده توسط : س.ر

  كار شما هر قدر سخت باشد و خسته كننده اگر محيط آن به دل تان بنشيند ، ميزان موفقيت تان بالا مي رود.

 

همه ي ما روزانه ساعات زيادي را در محل كارمان به سر مي بريم. نمي توانيم نسبت به جايي كه مفيدترين ساعاتمان را در آن مي گذرانيم ،بي تفاوت باشيم. وقتي وارد برخي از ادارات مي شويم باميزهاي بهم ريخته ، سيستم هاي كثيف ، شيشه هاي پر از لك و يك محيط خسته كننده رو به رو مي شويم. واقعا بايد براي محيط كارمان فكر بكنيم. اينهمه هزينه و فكر كه براي اطاق هاي خانه مي كنيم و بايد هم چنين باشد ، در حاليست كه بيشتر آقايان و حتي برخي خانم ها فقط ساعت هاي پاياني روز خود را در خانه مي گذرانند.

 

نمي توان يك دستور العمل واحد براي  طراحي دكوراسيون اداري در نظر گرفت زيرا شغل هاي گوناگون دكوراسيون هاي مختلف را مي طلبد. مثلا كسي كه در مطب كار مي كند با كسي كه در يك تعميرگاه اتوموبيل كار مي كند ، به روش هاي مختلف بايد محل كار خود را زيبا و آرام بخش كنند. اينكه كار ما در يك بايگاني است ، دليل نمي شود به شلوغي و خشكي محيط عادت كنيم. رنگ ها در هر جا مي توانند حضور داشته باشند و نظم هم يكي از موضوعاتي است كه در يك صافكاري ماشين هم مي تواند حال افردي كه آنجا كار مي كنند را خوب كند. در اين مقاله نكاتي در مورد تزيين و تغيير دكوراسيون دفتر كار خواهيد خواند كه با رعايت آن ها محيطي دلپسند و حرفه اي براي كاركنان و مشتريان فراهم خواهد شد

 

 1-رنگ مناسب و الهام بخش، گوياي فعاليت كاري سازمان است

 

 رنگ محيط كار، تاثير زيادي روي روحيه كاركنان دارد، براي همين بايد در انتخاب رنگ نهايت دقت را كرد كه از رنگ هاي الهام بخش و با كيفيت كه گوياي فعاليت كاري سازمان نيز مي باشند استفاده كرد.

 

2-نور و روشنايي يكي از عوامل مهم در محيط كار است

 

 نور محيط بايد به اندازه كافي باشد تا چشم خسته نشود و فرد از نشستن طولاني مدت پاي كامپيوتر يا مطالعه زياد احساس خستگي نكند. اگر نور محيط كار كافي نباشد، مي‌تواند موجب ضعف بينايي همراه با چشم درد شود.

 

 يك ديوار خالي به سادگي همه را كسل مي كند. چرا با استفاده از چند تصوير و ژس و قاب كه به حرفه اي تر شدن محيط كمك مي كند استفاده نكنيم؟ تنها يك ايده خلاقانه مي تواند باعث شود كارمند در محيط كار خود احساس آرامش و نشاط كند

 

3-مبلمان ارگونوميك

 

مبلمان مناسب به افزايش بهره وري و كاهش دردهاي ناشي از نشستن طولاني مدت كمك مي كند. انتخاب مبلمان مناسب يك ضرورت است. از آنجايي كه بيشتر اوقات كاري پشت ميز مي گذرد بنابراين خريد يك ميز و صندلي ارگونوميك اولين اصل هر اتاق كاري است. اگر با كامپيوتر كار مي كنيد تهيه كيبورد، موس و مانيتور ارگونوميك نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است. اين امر به كاهش تنش عضلاني و ايجاد ايمني براي بافت هاي مختلف بدن كمك مي كند

 

4- قفسه و فايل براي مرتب نگه داشتن وسايل هر شخص در هر اتاق كار لازم است

 

لازم است در هر اتاق كار، هر شخص قفسه يا فايل مخصوص به خودش را داشته باشد تا با مرتب كردن و نگه داشتن وسايل، فايل ها و پرونده هايش، جاي هر چيز مشخص باشد و فرد راحتتر به كارهاي روزانه اش رسيدگي كند.

 

5- زيباسازي ديوارها در روحيه كاركنان تاثير مثبت مي گذارد

 

 يك ديوار خالي به سادگي همه را كسل مي كند. چرا با استفاده از چند تصوير و قاب كه به حرفه اي تر شدن محيط كمك مي كند استفاده نكنيم؟ تنها يك ايده خلاقانه مي تواند باعث شود كارمند در محيط كار خود احساس آرامش و نشاط كند. اين هم روي شما و هم روي كارمندان و مشتريان شما تاثير مثبتي خواهد داشت.

 

6- تزئينات، فضاي خشك و جدي محيط اداري را تغيير مي دهد

 

گياهان، تنگ ماهي، ژس هاي خانوادگي، يا آثار هنري يك فضاي هنري منحصر بفرد را ايجاد نموده و شما را تا حدي از فضاي خشك و جدي موجود جدا مي كند.

 

7-مضمون يا تم به منسجم تر كردن  طراحي دكوراسيون اداري كمك مي كند

 

اگر مضموني در اختيار داشته باشيد كه با آن كار كنيد، كاركردن با موارد بالا براي انتخاب رنگ و مبلمان و وسايل تزييني آسان تر خواهد شد. ممكن است مبلمان دفتر كار شما از طراحي خوبي برخوردار باشد، اما رنگ ديوارها و تصاويري كه روي آن ها قرار داده ايد هيچ تناسبي با هم ندشته باشند. انتخاب يك مضمون كلي يا تم به منسجم تر كردن طراحي داخلي و دكوراسيوني كه براي محل كارتان در نظر مي گيريد كمك مي كند.  

 

محيط كار انسان به مثابه منزل دوم او است و چه بســــا كساني عمده ساعات شبانه روز خود را در محيط كارشــان به سر مي برند. بنابراين بديهي است كه محيط كار نيز بايستي همچون خانه برآورنده حداقلي نيازهاي روحي و رواني افراد باشد تا آنها ضمن كسب درآمـــد و ارتقاي سطح دانش و مهارت حرفه اي خود به خدمتي صادقانه و موثر بپردازند





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: